Krizové bydlení
Krizové bydlení
Jakých osob se tato situace týká?
Především pro rodiny s dětmi a jednotlivce, kteří se nacházejí v ohrožení zdraví či života a nejsou schopni po přechodnou dobu řešit danou situaci vlastními silami (např. domácí násilí, ztráta bydlení rodičů pečujících o děti, osoby postižené živelnou katastrofou apod.).
Základní informace o uvedené životní situaci.
Město Trutnov disponuje 1 krizovým bytem. Zájemce musí splňovat několik podmínek:
věk minimálně 18 let a žít na území města Trutnova a spádových obcí,
ubytovaný má povinnost využívat odborné sociální poradenství prostřednictvím sociálních pracovnic a pracovníků Odboru sociálních věcí, školství a zdravotnictví MěÚ Trutnov.
Pobyt v krizovém bytě je možný po uzavření smlouvy na dobu 10 dní (bezplatně). Po uplynutí může vedoucí odboru uzavřít smlouvu na dalších 10 již zpoplatněnou, její případně prodloužení schvaluje Rada města Trutnova.
Žádost o ubytování se podává vedoucímu Odboru sociálních věcí, školství a zdravotnictví včetně vyjádření příslušného sociálního pracovníka odboru. Mimo pracovní dobu vyřizuje žádost příslušný pracovník OSPOD vykonávající pohotovostní službu.
Kde situaci řešit?
Městský úřad Trutnov, Odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, Slovanské nám. 165, 541 01 Trutnov (Bc. Helena Kubíčková, Mgr. Petra Junková, Bc. Olga Tomešová, Bc. Lenka Valentová)
Co je potřeba při řešení této situace doložit?
Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz, není však nezbytně nutnou podmínkou. Ostatní se odvíjí dle konkrétní situace.